• Leverans inom 2-3 dagar
  • Fri frakt över 400 kr
  • Betala med Klarna

REKLAMATION


Om du vill reklamera en vara kontakta alltid kundservice på reklamation@alpingaraget.se


Reklamation och klagomål

Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.

Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.

Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.


Hur går du tillväga vid reklamation?

Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till reklamation@alpingaraget.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet gärna med foton. Utifrån detta tar vi beslut om nästa steg, generellt gäller att varan alltid ska till Alpingaraget. Efter att vi mottagit den reklamerade varan kommer vi att behandla ärendet inom 30 dagar.

Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.


Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. 

Läs mer om vad som gäller här: https://www.hallakonsument.se/lagar/konsumentkoplagen


Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna reklamationsnämnden (ARN), se https://arn.se/.

Vid eventuell tvist följer vi alltid Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer. Du kan även välja att börja på den EU:s gemensamma tvistlösningssida: http://ec.europa.eu/odr.