• Snabba leveranser
  • Smidig betalning med Klarna
  • Fri frakt från 400 kr

REKLAMATION


Skador och defekter vid onlineköp

Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller defekt när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet genom byte eller kostnadsfri retur. Du måste alltid kontakta oss innan du returnerar en skadad eller defekt vara.

Klagomålet ska skickas omedelbart efter att skadan upptäckt defekten har upptäckts. Det ska även anmälas direkt till fraktbolaget/ombudet.


Hur går du tillväga vid reklamation?

Eventuella fel och defekt uppkomna efter köp och leverans ska alltid reklameras till reklamationer@alpingaraget.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer/kvittokopia och en beskrivning av felet gärna med foton. Utifrån detta tar vi beslut om nästa steg, generellt gäller att varan alltid ska till butiken där produkten köpts. Kunden står för frakten till butik. Efter att vi mottagit den reklamerade varan kommer vi tillsammans med berörd leverantör att behandla ärendet omgående men räkna med 14 - 30 dagar för hela processen.


Företagsadress:

Alpingaraget

Birger Jarlsgatan 127

113 56 Stockholm


Vid godkänd reklamation tas beslut om åtgärd i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten  Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.


Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. 

När det gäller garanti och reklamation är det oftast i slutändan leverantören/producenten som tar beslutet.


Läs mer om vad som gäller här: https://www.hallakonsument.se/lagar/konsumentkoplagen


Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna reklamationsnämnden (ARN), se https://arn.se/.

Vid eventuell tvist följer vi alltid Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer. Du kan även välja att börja på den EU:s gemensamma tvistlösningssida: http://ec.europa.eu/odr.