• Leverans inom 2-3 dagar
  • Fri frakt över 400 kr
  • Betala med Klarna

JOBBA PÅ ALPINGARAGET


Alpingaraget är Sveriges ledande återförsäljare av alpin skidutrustning.

Vi gör allt vi kan för att våra kunder ska få bästa möjliga skidupplevelse på Birger Jarlsgatan i Stockholm.


Både butikspersonal och kontorspersonal hittar du på Birger Jarlsgatan 127 i Stockholm. All vår personal har ett gediget skidintresse och är de inte på plats i butiken under vintern kan vi nästan garantera att de är iväg och åker skidor. Vi besitter stor kunskap när det kommer till alpin utrustning och vi har specialister inom alla områden. Alpingaraget är en plats där det är okej att vara prylgalen och passionerad. Oavsett väder utomhus är det alltid vinter hos oss.


Nu söker vi personal som vill vara med och stärka vårt team inför kommande vinter. Om du är en

passionerad skidåkare som älskar prylar och att ge förstklassig service så har vi ditt drömjobb!


VI SÖKER:

  • Personal/Butiksansvarig, heltid 
  • Bootfitter, pjäxsäljare heltid, deltid säsong
  • Konfektionssäljare heltid, deltid säsong
  • Säljare skidor, utrustning heltid, deltid säsong
  • Lager, Logistik heltid, deltid säsong
  • Pack & Plock; Plock till e-handel heltid, deltid säsong
  • Extra arbetare deltid säsong


Mer info om alla tjänster hittar du nedan.


EGENSKAPER (meriterande egenskaper för alla tjänster)

  • Utåtriktad och positiv
  • Serviceinriktade
  • Snabb i vändningarna
  • Stresstålig
  • Teamplayer
  • Effektiv
  • Självgående
  • Prestigelös
  • Över 18 år


Ansök idag!

Berätta lite kort om dig själv och din skidbakgrund i ett personligt brev samt bifoga CV.

Skicka din ansökan och referenser till jana@alpingaraget.se


Det är meriterande men inget krav att du arbetat med försäljning tidigare. Det viktigaste är att du

har en positiv attityd, villig att lära dig och vara en del av ett härligt team.


Arbetsbeskrivning:

Personal/Butiksansvarig:

Vi söker nu en driven och engagerad Personal/Butiksansvarig till vår butik Alpingaraget. Hos oss är personalen vår största tillgång, och därför söker vi en person som är passionerad i att leda, utveckla och motivera vårt team till att nå sin fulla potential. Du kommer ansvara för att säkerställa en hög nivå av service och försäljning, samt leda och utveckla personalen för att skapa en trivsam miljö i butiken.


Dina arbetsuppgifter innefattar:

  • Att leda, utveckla och motivera personalen i butiken.
  • Att planera och genomföra utbildningar för att stödja personalens utveckling.
  • Att rekrytera personal för vårt behov.- Att leda personalen i säkerställandet av en hög nivå av service, kunskap och kundbemötande.
  • Att ansvara för försäljningen i butiken och säkerställa att säljmålen uppnås.
  • Att vara delaktig i planering och genomförandet av olika events och kampanjer i butiken.

Vi söker dig som:

Har erfarenhet av att leda och utveckla personal i en butiksmiljö.
Har starkt fokus på kundservice och försäljning.- Utmärkta ledarskaps- och kommunikationsfärdigheter.- Har ett brinnande intresse för skidåkning och skidprodukter.
Har ett starkt engagemang för att skapa en positiv kundupplevelse och arbetsmiljö.
Är en god kommunikatör och har lätt för att samarbeta med andra.
Drivs av lusten att bidra till en kultur av samarbete och utveckling.- Förmåga att arbeta effektivt i ett högt tempo i butiksmiljö.

Vi kan erbjuda dig en spännande och utmanande roll i en välrenommerad butik med ett kompetent team att arbeta med. Hos oss har du möjlighet att leda personalen och driva verksamheten framåt. Om du har vad som krävs och vill göra en verklig skillnad i teamet, tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!

Vi ser fram emot att höra från dig.


Bootfitter & Pjäxsäljare:

Pjäxor är hjärtat här på Alpingaraget, vi har jobbat med bootfitting i 29 år och vågar säga att vi är

riktigt duktiga på det. Som Bootfitter kommer du jobba främst i pjäxhörnan samt i verkstaden med

att sälja och modifera pjäxor till våra kunder. Du har ett intresse för utrustning och vill lära dig om

kroppens anatomi och hur vi kan anpassa pjäxor för att hjälpa kunder med alla deras problem.

Du har lite människokännedom och gillar att sälja med en hög servicenivå samt gillar att mecka

och jobba i en verkstad.


Konfektionssäljare:

Som konfektionssäljare så ansvarar du för övervåningen på Alpingaraget. Du kommer att vara

ansvarig för att hjälpa våra kunder att hitta rätt kläder, ge dem råd och tips samt se till att de får

den bästa möjliga upplevelsen hos oss. Du kommer att arbeta dagligen med att säkerställa att

butiken är ren och prydlig och att alla kläder är väl synliga och presenterade på ett attraktivt sätt.

Ditt ansvar kommer även vara för kassan likväl som försäljning av kläder. Du är strukturerad,

gillar att hålla det snyggt och organiserat och gillar att jobba med att styla butiken kontinuerligt.

Det är meriterande men inget krav att du arbetat med försäljning tidigare och gillar att styla. Du är

stresstålig och gillar att ge kunderna service i toppklass.


Säljare skidor & Utrustning

Du jobbar på golvet där du kommer få prata med mycket kunder. Du säljer allt från skidor,

hjälmar, goggles till lavinutrustning. Social, serviceminded och driven är egenskaper som

beskriver en bra säljare hos oss. Kunskap och intresse kring prylar är ett stort plus men vi

kommer också hjälpa till att utbilda dig kring vårt sortiment och hur vi säljer.


Logistik- & Lageransvarig:

Du ansvarar för vår varumottagning. Tar emot leveranser, packar upp, prismärker och organiserar på lager. Du jobbar i team med både butiken och webben. Du ska gilla ordning och reda, vara stresstålig, organiserad och självgående.

Att arbeta på vårt lager/varumottagning innebär ett spännande och omväxlande arbete där nedan är några av de huvudsakliga uppgifterna som ingår i rollen:


  • Ansvara för att sköta flödet av varor in till butiken
  • Dagligt arbete i affärssystem/ordersystem/ lagersystem
  • Ankomstkontroll av leveranser
  • Lagerkontroll samt inventering
  • Utveckling av logistik samt lager i samråd med butiken samt e-handel
  • Jobba tillsammans med Pack och Plock för att hantera flödet av varor in och ut
  • Daglig kontakt med kunder samt leverantörer gällande order/beställningar


Pack och Plock:

Du är en viktig del av vårt e-handelsteam där du ansvarar för att alla e-handelsordrar packas och skickas samt sköter kontakten med kunden kring deras orders. Du jobbar främst tillsammans med övrig e-handelspersonal för att se till att alla kunder får rätt produkter och bra service. Men kommer även jobba med övrig personal på lager och butik för att hantera flödet av varor in och ut.

Att arbeta med pack och plock hos oss innebär omväxlande arbete på en unik arbetsplats där nedan är några av de huvudsakliga uppgifterna som ingår i rollen:


  • Plocka och packa ordrar som går ut till våra kunder
  • Hantering av gods och varor för in- och utleveranser
  • Jobba tillsammans med lager och logistikansvarig för att hantera flödet av varor in och ut
  • Dagligt arbete i affärssystem/ordersystem/ lagersystem
  • Ansvara för kundkontakt kring e-handelsordrar
  • Returhantering och återbetalning

Vi ser att du som söker:


  • Är snabblärd, noggrann och stresstålig
  • Är drivande, självgående och ansvarstagande


Extra

Världens bästa extrajobb! Du kanske pluggar, eller driver eget, men vill ha en extra inkomst på

sidan. Du kan jobba helger och någon vardag här och där. Du älskar skidor och vill hänga med

likasinnade och ha en arbetsplats där du känner dig hemma.

Tjänsterna är säsongsanställningar, vi tar just nu emot ansökningar för kommande säsong.