Leveransvillkor

LEVERANSSÄTT
 
Postnord
Ditt paket skickas med posten och har en leveranstid på 1-3 arbetsdagar, under juni-augusti är leveranstiden något längre, 2-5 arbetsdagar. Skulle leveranstiden av någon anledning bli längre än beräknat meddelar vi dig detta via mail. Paketet ligger på ditt lokala uthämtningsställe i upp till 14 dagar innan det returneras.
Lämna ditt mobilnummer när du gör beställningen så får du sms när ditt paket anlänt till ditt utlämningsställe.
För leveranser utanför Sverige är beräknad leveranstid 1-2 veckor beroende på land och paketets storlek.
Fraktfritt över 500 kronor. OBS! Gäller ej skidor, skidfrakt 200 kronor, eller leveranser utanför Sverige.
 
Hämta i butik, Birger Jarlsgatan 127, Stockholm.
När er order är redo att hämtas i butiken på Birger Jarlsgatan 127 kommer ni få en bekräftelse till den mailadress ni uppgav när ni genomförde ordern. Har ni lagt ordern innan 07:30 (vardagar) så kan ni oftast hämta ordern samma dag. Har ni lagt ordern efter 07:30 (vardagar) så kan ni hämta ut den dagen efter. OBS: Medtag ID-kort och ordernummer. Endast personen som lagt beställningen kan hämta ut paketet med giltig legitimation. Skidor som ska monteras kan behöva några timmar extra.
 
BETALSÄTT
 
Klarna Konto
Med denna tjänst väljer du hur mycket du vill betala i månaden.
Läs mer om Klarna Konto.
 
Klarna Faktura
Med denna tjänst väljer du att få en faktura på hela beloppet till din mejladress som du anger vid köpet.
Läs mer om Klarna Faktura.
 
Kreditkort
Vi tar de flesta konto- och kreditkort såsom Mastercard, VISA, Eurocard och AMEX. Att handla med kort är det snabbaste och billigaste sättet att beställa eftersom inga extra avgifter tillkommer.
 
PayPal
Betala via ditt PayPal-konto.
 
Vi använder oss av Klarna AB, som hanterar alla våra fakturor.
 
Alpingaraget.se kundtjänst hanterar inga fakturor eller betalningar, dock kan du se din faktura och betalning hos Klarna.
Vid fakturafrågor kontakta Klarnas Kundservice samt tel: 08 120 120 10.
Klicka här för att läsa Klarnas köpvillkor, klicka här för PDF.
 
 
 
FRAKTTIDER 

 
Postpaket
Ditt paket skickas med postnord och har en leveranstid på ca 1-3 arbetsdagar, upp till 5 dagar sommartid. Du kan alltid följa ditt paket på www.postnord.se med hjälp utav ditt kollinummer. Ditt kollinummer skickas till dig när ditt paket har packats. Observera att det kan ta upp till 24h innan du kan spåra ditt paket.
 
Paket över 120cm skickas som Hempaket och levereras hem till dörren. Övriga paket levereras till närmsta postombud. Paketet ligger på ditt lokala uthämtningsställe i upp till 14 dagar innan det returneras. Notera att hämtar du inte ut ditt paket debiterar vi dig för frakt tur och retur samt en administrationsavgift om 300 KR.
 
Under rea kan leveranstiden förlängas med några extra dagar, men vi gör så gott vi kan för att få du ska få dina varor så fort som möjligt.
 
ÅNGERRÄTT
 
Vi följer Lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Du har ångerrätt i 14 dagar, räknat från den dagen du tog emot varan.
 Vi rekommenderar att returnerade varor skall vara oanvända och i nyskick, detta för att du som kund ska undvika värdeminskningsavdrag. Denna rekommendation gäller även originalförpackningen. Du står själv för returfrakten, vi skickar med en returfraktsedel som du gärna får använda mot en kostnad på 120 kronor som debiteras din betalning. Har du frågor kring hur du på bästa sätt skickar tillbaka en vara till oss så tveka inte att höra av dig.
 
I lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler framgår det att ångerrätten inte gäller för varor som har tillverkats enligt konsumentens specifika anvisningar eller som fått annan tydlig personlig prägel. På konsumentverkets webbplats finns ett standardformulär för utövande av ångerrätten, där finns även Lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler att läsa i helhet.
 
RETURNERA VAROR
 
Returformuläret ska alltid fyllas i och skickas tillsammans med varan/varorna som ska bytas eller returneras. Det är viktigt att ni fyller i den korrekt, det är bättre att fylla i för mycket information än för lite. Om ni har några frågor till oss innan ni ska skicka returen så kontakta oss gärna på telefon 08-16 50 10 eller via mail till web@alpingaraget.se. Det är viktigt att ni har ordernumret med i all er kommunikation med oss. Det är också väldigt viktigt att ni skriver ett telefonnummer som vi kan nå er på under dagtid utifall att vi har några frågor angående er retur.
 
Köparen står för returfrakten. Vi skickar med en returfraktsedel som du gärna får använda, en kostnad på 120 sek debiteras vid retur med denna. OBS! Detta gäller ej skrymmande paket som skidor, stavar längre än 120cm och väskor på hjul. Vid retur av skrymmande paket, vänligen kontakta web@alpingaraget.se för returfraktsedel. Det går även bra att lämna tillbaka produkten i butik eller använda egen returfrakt.
 
Vid byten rekommenderar vi er att lägga en ny order på önskad produkt för snabbare leverans.
 
Gör så här vid retur:
 
1. Packa artiklarna
Paketera artiklarna som du vill returnera ordentligt, skicka dem ej direkt i orginalkartongen, och förslut paketet med tejp. Klistra den medföljande returfraktsedeln på paketet. Använder du samma kartong som du fick den i, klistra returfraktsedeln ovanpå den gamla fraktsedeln. Skriv gärna ordernummer på paketet.
 
2. Skicka paketet till oss:
Lämna in paketet hos ett ombud för Postnord och skickad det till:
Alpingaraget AB, Birger Jarlsgatan 127, 113 56 Stockholm.
 
3. Återbetalning
Vi återbetalar dig så fort vi har tagit emot din retur, har du använt den medföljande returfraktsedeln så debiterar vi dig 120 sek och återbetalar resten. Observera att det kan ta 1-3 dagar innan pengarna finns på ditt konto.
Är det ett byte skickar vi den nya produkten omgående.
 
Vid all mailkommunikation rörande byten/returer/förfrågningar, skriv in ditt ordernummer som meddelandeämne i mailet. Returer ska skickas som postpaket, aldrig som rekommenderad post.
 
Om du returnerar en vara som du inhandlat via kreditkort så behöver du inte skicka med kontonummer då återbetalningen sker till samma konto som användes vid köpet. Återbetalningen görs utan onödigt dröjsmål, oftast samma dag som vi tagit emot returen. Det kan däremot ta ett antal dagar innan pengarna når ditt konto.
 
Fakturaköp
Skickar du tillbaka en vara i god tid innan fakturans datum har utgått så kommer du att få en ny faktura där värdet för den returnerade varan är avdragen. Observera att om du inte fått en ny faktura innan originalfakturan förfallit så måste du betala den. Är så fallet, kommer du att få istället att få återbetalningen insatt på ditt konto. Detta gäller även om du endast skickar tillbaka för ett byte då den varan som ni vill byta till kan vara slutsåld. Återbetalningen görs utan onödigt dröjsmål, oftast samma dag som vi tagit emot returen. Det kan däremot ta ett antal dagar innan pengarna når ditt konto.
 

2251 Produkter